Optimalizácia trás

Optimalizácia rozvozu tovaru a trás obchodných zástupcov môže byť významnou časťou úspor firemných nákladov. Úspora nákladov nie je len jediným prínosom. Nižší počet vozidiel, skrátenie času pri plánovaní rozvozu, lepšie služby zákazníkom alebo vyvážené regióny obchodných zástupcov patria medzi ďalšie pozitívne efekty, ktoré hrajú významnú rolu v konkurencieschopnosti firmy.

Typické úlohy

Optimalizácia trás obchodných zástupcov

Práca obchodných zástupcov a samotný obchodný zástupcovia sú dôležitou súčasťou takmer každej firmy. Pravidelný kontakt so zákazníkom hrá kľúčovú rolu v úspešnosti firmy. Nejde spravidla iba o riešenie objednávok, ale stále viac do popredia sa dostáva zber marketingových dát, kontrolu tovaru, servisné zásahy, sledovanie aktivít konkurencie či získavanie nových zákazníkov. Cieľom je efektívna práca s minimalizovaním času stráveného pri preprave, čím zjednodušíme prácu obchodných zástupcov a tým zefektívnime plánovanie, ktoré ocení zákazník pri riešení jeho požiadaviek.

Náklady spojené s prácou obchodných zástupcov nie sú zanedbateľné. Spravidla sa jedná o cenu práce, náklady spojené s prevádzkou vozidla, náklady na telefón a ďalšie vedľajšie náklady. Vzhľadom na trend rastu cien je optimalizácia práce obchodných zástupcov nezastupiteľná.

Môžeme za Vás predovšetkým vyriešiť tieto úlohy:

  • Modelovanie regiónov obchodných zástupcov.
  • Optimálny počet obchodných zástupcov pri dodržaní vstupných podmienok klienta.
  • Kontrola súčasných trás obchodných zástupcov.
  • Optimalizácia a návrh nových tras obchodného tímu pri dodržaní vstupných parametrov ako frekvencia návštev, dĺžka návštev, časové okná a pod.
  • Komplexná optimalizácia obchodného tímu pri strategických zmenách spoločnosti (zníženie počtu obchodných zástupcov, zvýšenie počtu obchodných zástupcov pri expanzii a pod.).

Plánovanie rozvozu a zvozu tovaru

Oblasť dopravy je v mnohých spoločnostiach veľmi dôležitou a nezastupiteľnou súčasťou. Podieľa sa nemalou mierou na celkových nákladoch firmy a jej kvalita výrazne vplýva na spokojnosť zákazníkov a tým aj tržby.

Firmy, ktoré využívajú pre dopravu svojich výrobkov externé spoločnosti, riešia množstvo otázok, mimo iného, či kvalita poskytovaných služieb odpovedá cene, či nie je možné znížiť cenu prepravných nákladov alebo nahradiť externú dopravu vlastnou a pod.

Problematika rozvozu a zvozu tovaru zahŕňa nasledujúce problémy:

  • Optimalizácia veľkosti vozového parku.
  • Každodenné operatívne plánovanie rozvozových či zvozových trás.
  • Presnosť lokalizácie odberných miest.
  • Optimálny umiestnenie skladov a dep.
  • Obchodná problematika spojená s tvorbou ponúk špedičných spoločností.

Kontrola a optimalizácia zavedených fixných trás

Optimalizácia fixných trás sa zameriava na situácie, keď nedochádza k príliš veľkej zmene odberových miest a každý deň sa realizujú rovnaké trasy, ktoré sú zafixované na určité obdobie. Ďalšej prípadom môžu byť situácie, keď spoločnosť distribuuje tovar a služby pomocou externých spoločností a chce mať väčšiu kontrolu nad vykazovanými službami svojich dodávateľov.

K optimalizácii fixných trás nie je nevyhnutné zakúpenie softvérového vybavenia. Analýzy a optimalizáciu je možné previesť formou služby podľa vašich potrieb pri zmene vstupných dát.

V prípade záujmu o prevedenie optimalizačných analýz nás neváhajte kontaktovať.

Odvetvia

Zdravotníctvo

  • Optimalizácia návštev v domácnostiach
  • Dodávky zdravotníckeho vybavenia a materiálu
  • Servis a údržba zdravotníckeho vybavenia
  • Plánovanie trás obchodných zástupcov

Obchodné spoločnosti

  • Strategické plánovanie
  • Modelovanie oblastí obchodných zástupcov, sledovanie výkonnosti
  • Optimalizácia trás obchodných zástupcov
  • Porovnávanie naplánovaných a reálnych tras
  • Plánovanie a realizácia akvizičných návštev

Špedičné firmy

  • Operatívne plánovanie trás rozvozu a zvozu tovaru
  • Optimalizácia veľkosti vozového parku
  • Optimalizácia rozmiestnenia dep
  • Podklady pro tvorbu obchodných ponúk

Servis a údržba

  • Plánovanie servisných zásahov
  • Geografické priradenie zákazky ku konkrétnemu pracovníkovi
  • Tvorba spádových regiónov servisných technikov