Obchodne-ekonomické dáta a informácie o zákazníkoch sú najdôležitejším zdrojom interných informácií, nad ktorými prebieha najviac analýz. Tie sú podkladom pre operatívne aj strategické plánovanie a riadenie spoločnosti.
Pokiaľ v zdrojových dát od zákazníka nechýba adresa (prípadne obsahuje priamo zemepisné súradnice), je možné z tejto databázy vytvoriť mapovú vrstvu. Potom môžeme využívať všetky ďalšie informácie, ktoré máte so zákazníkom spojené a prehľadne ich analyzovať. Výsledky analýz Vám prinesú odpovede na tieto otázky:
Keď budete poznať odpoveď na tieto a ďalšie podobné otázky odpoveď, budete schopní lepšie reagovať na vývoj trhu a kroky konkurencie.
Efektívne rozdelenie území medzi obchodných zástupcov spoločností a optimálny návrh spádových oblastí pre predajnú alebo servisnú jednotku sú častou úlohou geografických analýz. Kľúčovú rolu má správna kombinácia všetkých dostupných dát, vrátane historických obchodných dát klienta.
Množstvo spoločností rieši podobné úlohy intuitívne a prichádzajú tak o možnosť zahrnúť do svojich analýz viacero premenných, ktoré spolu zdanlivo nemajú súvis. Ak potrebujete nájsť odpovede na podobné úlohy, radi Vám pomôžeme profesionálne vyriešiť napríklad nasledujúce:
Dôsledok nesprávneho rozhodnutia pri výbere lokality pre nový obchod, pobočku alebo sklad je väčšinou kritický. Spoľahlivé a úplné informácie sú v oblasti expanzie veľmi dôležité. Zároveň je nutné tieto informácie prezentovať jasne a zrozumiteľne.
Hlavnou úlohou je príprava a realizácia projektov na rozmiestnenie nových predajných jednotiek pre existujúci trh a priebežné hodnotenie a analýza kanibalizácie súčasných predajní. Tieto stratégie môžu brať do úvahy demografické charakteristiky, konkurenciu, nákupné správanie, súčasné vlastné predajne, dopravnú dostupnosť, ekonomický rast regiónu a ďalšie dôležité parametre. Výsledky geografických analýz Vám pomôžu:
V súčasnej dobe sú dáta o populácií veľmi dôležitým faktorom pri tvorbe rozhodnutí nielen v štátnej správe, ale aj komerčných inštitúciách. Najznámejším a najkomplexnejším zdrojom dát je sčítanie obyvateľov, domov a bytov, ktoré sa realizuje každých 10 rokov.
Veľmi často sú dáta zo sčítania obyvateľov doplňované o ďalšie dôležité informácie, napríklad priemerná mzda v regiónoch, kúpna sila obyvateľov, nákupné a iné typy správania obyvateľov, pohyb obyvateľov v priebehu dňa alebo celú radu odvetvových štatistík pre oblasti stavebníctva, poľnohospodárstva a pod.
GIS riešenia Vám umožnia všetky tieto dáta priestorovo zobraziť, kombinovať s vlastnými dátami, analyzovať a odpovedať na otázky:
V priemyselných a technicky zameraných spoločnostiach je používanie geografických informačných systémov nevyhnutnou súčasťou. Vodárne, dodávatelia elektrickej energie, plynárne alebo telekomunikačné spoločnosti musia mať perfektný prehľad o svojich zariadeniach a klientoch a potrebujú byť pripravený riešiť kritické situácie vo svojej sieti.
Okrem štandardných geografických analýz je taktiež veľmi dôležitá kompatibilita dát medzi rôznymi platformami a aplikáciami, predovšetkým však medzi CAD a GIS riešeniami. Najčastejšie riešenými problémami sú:
Informačný marketingový materiál k programu MapInfo Pro.
PDF 802 kB
(česky)
Informačný marketingový materiál k programu MapInfo Pro.
PDF 802 kB
(česky)
Informačný marketingový materiál o aplikácii GeoMarker Pro.
PDF 834 kB
(česky)
Informačný marketingový materiál o aplikácii GeoMarker Pro.
PDF 834 kB
(česky)
Informačný marketingový materiál o riešení Spectrum Spatial.
PDF 903 kB
(anglicky)
Informačný marketingový materiál o riešení Spectrum Spatial.
PDF 903 kB
(anglicky)
Informačný materiál o dátach zo Sčítania obyvateľov 2011 na Slovensku.
PDF 635 kB
(česky)
Informačný materiál o dátach zo Sčítania obyvateľov 2011 na Slovensku.
PDF 635 kB
(česky)