Zájmové body (POI)

Bodové vrstvy vybraných skupín záujmových bodov

Body záujmu predstavujú body na mape, ktoré sú svojím výskytom zaujímavé pre užívateľov. Informácie o ich polohe prináša možnosť následných kombinácií s ďalšími bodmi záujmu a vlastnými dátami. Body záujmu je tiež možné priradiť do určitých regiónov (napr. naplnenie početnosti výskytu danej kategórie do zvolenej administratívnej úrovne alebo PSČ).

Záujmové body (POI)
Využitie
Body záujmu je možné využiť predovšetkým v nasledujúcich oblastiach:
  • Vizualizácia záujmových objektov, ich vzájomná interakcia a analýza rozmiestnenia.
  • Priradenie objektov záujmu ku konkrétnym regiónom a sociodemografickým ukazovateľom.
  • Analýza rozmiestnenia pobočiek firmy vzhľadom k vlastným zákazníkom a pobočkám konkurencie.
  • Analýza možnosti vhodného rozmiestnenia nových pobočiek.
  • Zaradenie zákazníkov do spádových regiónov pobočiek, analýza regiónov obchodných zástupov.
  • Zacielenie marketingových kampaní.

Verzie

Vlastné firemné dáta (záujmové body)

Na základe požiadavky zákazníka je možné previesť firemnú databázu pobočiek a zákazníkov na základe informácie o adrese (obci/PSČ) do mapovej vrstvy pomocou tzv. geokódovania. Body je následne možné využiť pre firemné analýzy, a tiež prehľadne priradiť k jednotlivým regiónom a ďalším mapovým podkladom.

Zájmové body - vlastní firemní data

Zobrazenie vlastných zákazníkov, vlastných a konkurenčných pobočiek.

Body zájmu - spider graf

Ukážka prepojenia dvoch bodových vrstiev (vrstvy vlastných pobočiek a zákazníkov) pomocou Spider grafu v prostredí programu MapInfo Pro.

Všeobecné body záujmu (POI)

Body záujmu môžu byť kombinované ako s firemnými dátami, tak využívané samostatne. Predstavujú rozmiestnenie objektov z určitého odvetvia. Poukazujú tiež na miesta s vyššou koncentráciou ľudí a na ich interakciu s ďalšími javmi zachytenými v mapovom priestore.

Body záujmu je možné získať z celého radu odvetví. Základné oblasti, z ktorých sú údaje k dispozícii, predstavujú kategórie obchod (viac ako 10 tis. objektov v podkategóriách nákupné centrá, hypermarkety, supermarkety, diskontné predajne, maloobchodné predajne, elektro, predajne hobby, predajne nábytku, drogérie, športu, rýchleho občerstvenia), kategória financie (približne 14 tis. objektov v podkategóriách banky, bankomaty, stavebné sporiteľne, zdravotné poisťovne, komerčné poisťovne), kategória zdravotníctvo (viac ako 35 tis. objektov v podkategóriách lôžkové zariadenia, ambulantné zariadenie, detská zariadenia, kúpele, lekárne, záchranná a hygienická služba) a kategória poštových zariadení (približne 3500 objektov v podkategóriách pošty, výdajne a podateľne, poštové automaty, depá, partneri ČP).

Ďalej poskytujeme široký výber kategórií bodov záujmu podľa konkrétnej požiadavky zákazníka.

Špecifikácie

Česká republika/Slovensko

Ponúkame prevod dát z firemných databáz do bodovej mapovej vrstvy. Štandardne sa operácia rieši zákazkovým procesom geokódovania, alebo obstaraním softvérových nástrojov, ktoré tieto operácie umožňujú, napr. aplikácia GeoMarker Pro.

Formáty

MapInfo TAB, ESRI SHP, dáta sme schopní previesť aj do iných vektorových formátov.

Súradnicové systémy

S-JTSK, WGS-84 alebo UTM

Česká republika/Slovensko

Bodové vrstvy obsahujú názov daných objektov, adresu, ich zaradenie do súvisiacich kategórií, vrátane doplňujúcich informácií ako je otváracia doba, webové stránky, telefonický a e-mailový kontakt, možnosti parkovania pod.

Formáty

MapInfo TAB, ESRI SHP, dáta sme schopní previesť aj do iných vektorových formátov.

Súradnicové systémy

S-JTSK, WGS-84 alebo UTM